...

Efter en klockren torsdagskväll som började på en grafittiutsmyckad bar, mysig terass med snygga väggmålningar, mellanlandade på en amerikansk bar med utbytesstudenter och sen fortsatte på klockren hiphopklubb i Palermo så landade jag i sängen nån gång på morgonen när fåglarna kvittrade. 

Resultatet blev en dunderförkylning och en feber som legat som en dimma över de senaste 4 dagarna. Jag har slagit sovrekord (16 timmar i sträck!). Men under de vakna timmarna i Bs As är det omöjligt att avstå från allt som finns att göra. I lördags var det Prideparad här, vilket jag vägrade missa helt o hållet och därför iallafall insöp den sköna stämningen ett par timmar i eftermiddagssolen. Var dock lite arg ledsen och bitter över att vara sjuk just denna dag. Torget framför maktens centrum, casa rosada, fylldes av glada, uppklädda, utklädda, avklädda, galna, motiverade, öldrickande människor. Festen var total. 

Dagen efter orkades det med en liten utflykt till pittoreska grannstaden San Isidro, med lite marknad och jordgubbsätande vid floden med Kitesurfare och segelbåtar till utsikt. När vi på hemvägen klivit av tåget i Bs As chinatown inhandlades jättebillig suchi och färsk fisk, mummakardemumma :)

Nu är klockan 07.00 på morgonen, det har regnat hela natten och gatan utanför har inte riktigt vaknat ur den fuktiga dimman än. Jag ska ta en taxi till flygplatsen och åka till Santiago de Chile och hälsa på Frida och Emma. Tyvärr verkar det inte som jag lyckas lämna förkylningen hemma men det ska bli så skönt med semester och så kul att se Santiago! Hallådär chile, nu kommer jag!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0