New York New York

Tre svenska tjejer har tillsammans invaderat min third cousin Toms lagenhet i Brooklyn. Jag Josefine och Linn har shoppat upp en massa pengar, tittat pa konst pa MOMA. atit, traffat folk, druckit svagt kaffe och njutit av solen. Vi har atit bagels, cupcakes, brunch och grillat hamburgare. Helt underbara stallen med fina uteserveringar eller tranga hal i vaggen. Vi har atit kinesiskt i Chinatown (dar jag var sa overtygad om att jag befann mig i kina att jag klackte ur mig den fantastiskt intellligenta kommentaren att resturangen kandes lite turistig eftersom de skrev matratternas namn inte bara pa kinesiska utan ocksa engelska).

Vi har druckit vin pa mysiga pubar, hangt i central park och vi har lagat svenska kottbullar till Tom och hans kompis. mycket uppskattade sadana.

Jag har fatt en medvetslos New york bo over mig, han svimmade rakt pa mig i tunnelbanan och jag raddade formodligen hans skalle fran att krossas. karma till mig.

Det kanns som att vi gjort NY helt enkelt . och som att jag vill komma tillbaka. Jag vill ha minst en vecka i varje stadsdel.
New York ar precis sa haftigt som alla sager. Kontrasterna mellan alla olika stadsdelar, med manniskor fran olika delar av varlden var det mest spannande. Att man ena stunden gar av tunnelbanan och bara ser kineser som laser kinesiska tidningar, spelar pa suspekta kinesiska instrument, osv och nasta stund ar den enda vita sa langt ogat kan na och befinner sig i ett Jamaicanskt omrade. Igar var vi i Harlem och mottes direkt av gospel i tunnelbanan. Vi fick ocksa en kort men intensiv engagerad beskrivning, av Toms kompis som kommer darifran , av apollo theatersbetydelse for svart kultur och musik.

New York, pa aterseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skulle sett imorse, det var snö på 5:e avenyn. Det hade du nog tyckt om, det var var en riktigt mäktig syn! Jag gick till svenka kyrkan och där läste jag DN-på stan. Och sen, sen drack jag på marrions skybar. Numera bor jag vid hudson, typ nästan som i en liten garderob. Det kostar 300 dollar natten, dyrt, man kan nästan snacka om ett rån! Jag behöver verkligen ett bad, och det hade suttit fint med ett par nya skor, med ändå trivs jag där jag bor. New york. Nästa år skickar jag ett julkort. Från new york.

2011-07-04 @ 16:43:53
Postat av: Anonym

Du skulle sett imorse, det var snö på 5:e avenyn. Det hade du nog tyckt om, det var var en riktigt mäktig syn! Jag gick till svenka kyrkan och där läste jag DN-på stan. Och sen, sen drack jag på marrions skybar. Numera bor jag vid hudson, typ nästan som i en liten garderob. Det kostar 300 dollar natten, dyrt, man kan nästan snacka om ett rån! Jag behöver verkligen ett bad, och det hade suttit fint med ett par nya skor, med ändå trivs jag där jag bor. New york. Nästa år skickar jag ett julkort. Från new york.

2011-07-04 @ 16:44:47
Postat av: [email protected]

kul att läsa vad du gör malin!

jag måste också åka till n.y.

(men inte snöar det på sommaren)

kram jag skall läsa mera

2011-07-05 @ 23:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0