Ettfjärdedelsvarvruntjorden

Efter att ha njutit av utsikten på cykeln på Golden Gate bron, ätit asgod chinamat, shoppat loss lite till, åkt spårvagn upp och ner för kullarna och sett det mesta av San Francisco bar det av tillbaka till östkusten. 

Mer fantastiskt härliga släktingar i Philadelphia. Extrem värme. Födelsedag. Farväl till Harry Potter. Titta på Amish-folk. Dricka oändliga mängder iskaffe. Säga hejdå till familjen som åkte mot NY. Mellanlanda ett par dagar i Washington (som känns lite som hemma nu). Lyssna på sommarprat. Filosofera. Ladda. För att sen bege mig till ARGENTINA.
Efter i runda slängar 1000 mil (!) i ett flygplan landade jag i morse i Buenos Aires. Från ca 39 grader i USA till ca 10 grader här. Eller nja. Nu på dagen är det nog snarare 15 grader och sol. Och folk går omkring i mössa, dunjacka, fodrade stövlar och halsduk... Jag har anlänt till Martin som jag hyr rummet hos (och som står och värmer sig vid sitt gaselement så här i vintertider). Väskan är upppackad och rummet känns som mitt. Mat är inhandlad och köket känns lite mer som mitt. 

Nu återstår en siesta, en lååång runda på gatorna för att utforsta området och ikväll middag med Jenny, som också är utbytesstudent från lund :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0